웨비건 호수 효과(Lake Wobegon Effect)
2018. 3. 6. 18:40ㆍCommunication
웨비건 호수 효과
(Lake Wobegon Effect, The better than average effect)
자신이 평균보다 낫다고 생각하는 현상.
The above average effect or better-than-average effect is one kind of positive illusion.
일종의 긍적적 환영 같은 것이다.
It describes the tendency for people to evaluate themselves as 'better than average' on desirable skills, characteristics or behaviors.
각자가 자기가 원하는 영역이나 캐릭터, 행위에 대해서 평균 이상으로 가치를 매기는 것이다.
It is a characteristic bias of social comparison where people usually compare themselves to an unspecified peer and, despite the mathematical odds, en masse judge themselves to be better than their average peer.
일종의 사회적 비교우위로, 자신과 불특정의 대상과 비교하여, 그 불특정 대상의 평균 이상일 것이다라는 편견이다.
For instance, surveying drivers, the Swedish researcher Ola Svenson found that 88% of American college students rated themselves as above the median on driving skills.[1] Asking college students about their popularity, Zuckerman and Jost (2001) showed that most students judged themselves to be "more popular than average".
스웨덴의 Ola Svenson은 88%의 미국 대학생들이 자기 스스로 평균 이상의 드라이브 실력을 갖고 있다는 설문 결과를 얻었다. 2001년, Zuckerman과 Jost 또한 대부분의 학생들이 자기들이 '일반적인 평균 이상'으로 자평한다는 연구 결과를 발표했다
일종의 긍적적 환영 같은 것이다.
It describes the tendency for people to evaluate themselves as 'better than average' on desirable skills, characteristics or behaviors.
각자가 자기가 원하는 영역이나 캐릭터, 행위에 대해서 평균 이상으로 가치를 매기는 것이다.
It is a characteristic bias of social comparison where people usually compare themselves to an unspecified peer and, despite the mathematical odds, en masse judge themselves to be better than their average peer.
일종의 사회적 비교우위로, 자신과 불특정의 대상과 비교하여, 그 불특정 대상의 평균 이상일 것이다라는 편견이다.
For instance, surveying drivers, the Swedish researcher Ola Svenson found that 88% of American college students rated themselves as above the median on driving skills.[1] Asking college students about their popularity, Zuckerman and Jost (2001) showed that most students judged themselves to be "more popular than average".
스웨덴의 Ola Svenson은 88%의 미국 대학생들이 자기 스스로 평균 이상의 드라이브 실력을 갖고 있다는 설문 결과를 얻었다. 2001년, Zuckerman과 Jost 또한 대부분의 학생들이 자기들이 '일반적인 평균 이상'으로 자평한다는 연구 결과를 발표했다
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